уторак, 24. август 2010.

Plastični proizvodi

U Japanu je uobičajeno videti neverovatno verodostojne replike hrane napravljene od plastike u izlozima restorana.












Diplomci umetničkih škola često zarađuju novac praveći i farbajući ove modele. Za razliku od zapadnjačkih slika hrane (čuveni primer ovoga su McDonaldsovi hamburgeri) koje su često sočnije od originala, ove replike ne obmanjuju, i nikada se ne desi da izgledaju bolje od hrane koje dobijate.

Ovaj običaj je nastao u 19. veku kada su Japanci počeli da susreću zapadnjačka jela u restoranima. Sami opisi često nisu bili dovoljni da bi se mušterijama objasnila nova i nepoznata hrana, pa su se vlasnici restorana oprobali sa crtežima i slikama, koji se nisu pokazali dovoljnim. Onda su prešli na skulpture, koje, za razliku od pravih uzoraka hrane, traju večno.

U početku se umesto plastike koristio vosak.

Eto još jedne namene koju imaju plastični proizvodi.

Нема коментара:

Постави коментар